Nankang Econex NA-1 205/55 R16 94V XL

Nankang to tajwańska firma produkująca opony, z kilkudziesięcioletnią tradycją. Współpracuje z wieloma producentami samochodów, między innymi Ford Motor Company. Opony Nankang spełniają wszelkie normy technologiczne i są dopuszczone od wielu lat do sprzedaży na rynkach Unii Europejskiej. Opony klasy HP iUHP.
Uwaga: Jeśli na zdjęciu pokazana jest opona wraz z felgą, ilustracja ta ma znaczenie wyłącznie orientacyjne. Wysłana zostanie Państwu tylko opona.
tylko 161,35 zł
Koszty przesyłki są już zawarte w cenie!!
Rozmiar opon: | 205/55 R16 94V zmień |
Dostępność: | Dostępne |
Opony: |
Opony letnie XL Wzmocniona opona o podwyższonym indeksie nośności. (Extra Load)
|
EAN: | 4717622044737
|
Numer artykułu: | R-277544 |
Indeks prędkości : | V: opona jest do prędkości do 240 km/h dozwolona. |
Wyniki testów Typ Econex NA-1: | |
NA-1 posiada wyjątkowo asymetryczny wzór. Wewnętrzny wzór podkreśla wydajność odprowadzania wody. Większy współczynnik porowatości poprawia wydajność odprowadzania wody na mokrych drogach. Powiększona trzecia sekcja promienia bieżnika zmniejsza nacisk na jego bark i dodatkowo redukuje hałas generowany przez boczne rowki.
Lekki profil i wąska szerokość bieżnika zmniejszają opory toczenia. Zewnętrzny wzór sprzyja zwrotności. Większy wzór bloków na bieżniku zapewnia lepszą kontrolę podczas pokonywania zakrętów. Listwa przeciwhałasowa na bocznych rowkach zewnętrznej barków bieżnika blokuje przepływ powietrza w rowkach zmniejszając powstające szumy. Ukośny projekt ściany rowka gwarantuje lepsze odprowadzanie wody i zwiększa przyczepność na mokrej nawierzchni.
Etykiety UE / Klasy wydajności

Unijna etykieta na opony / klasy efektywności
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych.
Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji.
Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd.
Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.