Nokian WR D4 205/55 R16 91H
Producent opon z Finlandii specjalizujący się w oponach zimowych. Opony bardzo dobrej jakości.
Uwaga: Jeśli na zdjęciu pokazana jest opona wraz z felgą, ilustracja ta ma znaczenie wyłącznie orientacyjne. Wysłana zostanie Państwu tylko opona.
Niespotykana przyczepność
Pierwsza zimowa opona z wyższej półki do samochodów osobowych z notą A w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni, która oznacza o wiele krótszą drogę hamowania. Dzięki licznym innowacjom Nokian WR D4 jest mistrzem przyczepności i zapewnia bezpieczną, stabilną jazdę.
Najlepsza przyczepność zimą
Stabilność i komfort jazdy
Samochody klasy średniej
Większa przyczepność zimą, lepsze wyczucie prowadzenia Każdy blok i lamela w stylowym wzorze bieżnika ma precyzyjny kształt i dokładnie zdefiniowaną rolę, co przekłada się na doskonałą przyczepność i prowadzenie.
Kontrolowane prowadzenie Obszar centralny jest zdominowany przez mocne i masywne żebro centralne. Lamele mocnego żebra centralnego nie biegną przez całą jego szerokość, co zwiększa precyzję i kontrolę prowadzenia.
Precyzyjna przyczepność, doskonała odporność na ścieranie, niskie zużycie paliwa Wyjątkowe rozłożenie cząsteczek mieszanki kauczukowej Nokian Twin Trac Silica, zawierającej naturalny kauczuk, krzemionkę i olej rzepakowy, zapewnia doskonałe wyniki na śniegu i mokrej nawierzchni.
Technologia cichych ścian bocznych Specjalnie dobrana mieszanka gumy między ścianami bocznymi a bieżnikiem skutecznie tłumi hałas i wibracje, które są przenoszone z nawierzchni do wewnątrz pojazdu poprzez ściany boczne.
Wskaźnik bezpieczeństwa opon zimowych z płatkiem śniegu podnosi poziom bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy. Wskaźnik bezpieczeństwa opon zimowych z płatkiem śniegu w modelu Nokian WR D4 zapewnia Ci bezpieczne prowadzenie w zimowych warunkach. Głębokość bieżnika podawana jest w liczbach od 8 do 4 mm. Liczby znikają jedna po drugiej wraz z stoponiowym zużywaniem się opony i zmniejszaniem się głębokości bieżnika. Płatek śniegu pozostaje widoczny do momentu osiągnięcia 4mm głębokości. Gdy przestanie być dostrzegalny, oznacza to, że czas na wymianę opon. Rowki muszą mieć conajmniej 4 mm głebokości, aby zapewnić odpowiednią przyczepność na śniegu i zapobiegać zjawisku aquaplaningu. Firma Nokian Tyres opracowała i opantentowała wskaźnik bezpieczeństwa opon zimowych. Takiej innowacji nie wprowadził żaden inny producent.
Etykiety UE / Klasy wydajności
Unijna etykieta na opony / klasy efektywności
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych.
Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji.
Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd.
Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.